Vergeten snorkeltripje, duikje bij Zoutpier en snorkelen bij Sorobon met de Queen Angels.

2 oktober 2018

18 september –  ik ga met mezelf ff lekker snorkelen bij Karels Pier

Eerst even over de boulevard heen en weer gelopen om de conditie wat op peil te houden. En daarna (want ik had het ook echt heeeeeel warm gekregen) heb ik mezelf lekker getrakteerd…. Op een mooi snorkeltochtje richting Karels Pier. Als ik later de foto’s zie kan ik het niet laten om ze even wat “out of the box” te bewerken.

Silvia Snorkelt alleen richting Karel's Pier..   Silvia snorkelt alleen richting Karel's Pier, mooie flounder.

Silvia snorkelt alleen richting Karel's Pier, doe es gek met kleur..   Silvia snorkelt alleen richting Karel's Pier, doe es gek met kleur..met Palometa's..

Silvia snorkelt alleen richting Karel's Pier,Spotted Drum, met paars en zon..   Silvia snorkelt alleen richting Karel's Pier, Lizard Fish met goud en groen..

23 zondag september – we gaan de “strand” snorkel en duik foto’s maken van Juergen en Sabine.

Op het strand gaat het goed, leuk om te doen hoor.  De snorkelfoto’s dat is een ander verhaal, ze zijn heel lastig te maken.. ik zit met mijn fles en vest op de bodem maar het is er heel zanderig en het golft nogal. Een paar van de foto’s zijn uiteindelijk toch best aardig geworden. Maar als ik het over mocht doen dan zou ik naar een ander plekkie gaan waar het water wat rustiger is. Daarna vertrekken we naar Zoutpier. Omdat mijn bikini al nat is en ik de bekleding van de auto niet nat wil hebben zit ik in de bak, het is maar een klein stukje rijden. Onderweg als ik in de bak zit, is het genieten van een prachtige visarend die door de lucht zweeft, mooi. Bij Zoutpier aangekomen maken we ons gear in orde en gaan met zijn vieren richting de pilaren. Juergen ziet kans om een paar mooie foto’s van ons te maken. Leuk, zoveel foto’s heb ik niet waar ikzelf opsta.

Zoutpier, Jürgen heeft wat foto's van ons gemaakt..  Zoutpier, Jürgen heeft wat foto's van ons gemaakt..ik op zoek naar een mooi plaatje..  Zoutpier, Jürgen heeft wat foto's van ons gemaakt..best goed gelukt.  Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier, nu ben ik zelf het onderwerp van de foto..

Diving at Saltpeer, Richard and myself were also there, fun fun.  Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier, nu ben ik zelf het onderwerp van de foto..met bubbels.

We zien mooie Tarpons die het heel rustig aan doen… een gespikkelde én een grote groene murene en natuurlijk alle “gewone” vissen.

Diving at Saltpeer, some nice Tarpons came along..  Diving at Saltpeer, Jürgen and Sabine together..

Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier, mooie aal.  Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier, mooie garnaal, best goed gelukt.1.

Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier, mooie File fish.  Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier, mooie garnaal, best goed gelukt.

De pilaren zijn ook altijd surrealistisch mooi. Dan gaan we via het zand weer richting kust, op zoek naar schildpadjes….

Duiken Jürgen en Sabine. Zoutpier  mooi klein schildpadje.  Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier, schildpadje met koffervisje..

Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier, schildpadje woelt de bodem om.  Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier, het schildpadje ff anders van kleur..

Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier, schildpadje eet.  Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier, het schildpadje veel foto's er van gemaakt.

Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier, zwemmen kon hij ook goed.  Duiken Jürgen en Sabine, Zoutpier,  schildpadje onderweg naar de bodem

Sabine had Juergen nl. gezegd dat ze niet naar Duitsland terug zou gaan vóórdat ze een schildpadje had gezien. Vandaag komt haar wens uit.. schildpadjes en meer dan één… Leuk om te zien hoe mijn “model” de bodem omwoelt op zoek naar eten. Richard is dan inmiddels al met Sabine naar de kant.. maar ja ik moet foto’s maken hé.. dus ik blijf nog ff. Ik had nog genoeg in mijn tank en ik ben dicht aan de kust, het is erg ondiep. Juergen blijft ook want hij is van mening dat niemand alleen achter moet blijven. Ik vind het allemaal prima hoor, zolang ik maar mijn ding kan doen. Ook hij geniet van het  etende schildpadje, die zich niets van ons aantrekt trouwens.

Sabine zegt dat dit de meest relaxte duik is die ze tot nog toe gemaakt heeft.

Als we op de kant staan en ons gaan omkleden, kom ik er achter dat ik mijn teenslippers ben vergeten.. die staan dus nog bij het strandje waar we de eerste foto’s hebben gemaakt. Ik had nl mijn duikschoentjes aangedaan voor de snorkelfoto’s en die had ik aangehouden toen we richting Zoutpier gingen daarom had ik het niet gemerkt. We rijden terug naar het strandje en… zowaar ze staan er gewoon nog.

Omdat we nu toch hier zijn, wil ik eigenlijk toch nog een paar foto’s maken.We halen Juergen over om nog een keer de (nu natte) witte broek aan te doen. Hij is er niet heel blij mee, maar hij loopt uiteindelijk de zee in voor deze verkleedpartij. Het valt ook niet mee om natte kleding aan te trekken maar het lukt hem toch.En als ik dan de foto’s heb gemaakt en ze later bekijk…tja dan zit er een beauty van een foto bij..

DSCN5199d Jürgen got "His catch of the day"!  DSCN5199b Jürgen has catched something..  DSCN5154 Now who's the bride here??

Toevallig precies op het juiste moment geschoten.

Dus… had ik mijn slippers niet vergeten, dan hadden we die foto’s niet gemaakt. Toeval of lot?

Ik weet het niet, maar ben er wel blij mee.

Donderdag 27 september

Vandaag gaan we met de Queens naar Sorobon om te snorkelen en Sabine gaat met ons mee.

Ik pik eerst Sabine op, ze verblijven op Lagoen Hill en toeval… ze zitten in een huisje wat heel dicht bij het huisje staat waar wij de 1e keer toen wij op Bonaire waren onze vakantie hebben doorgebracht. Juergen mag niet mee, Queen  Angels, de naam zegt het al.. alleen voor dames.We vertrekken richting Kralendijk, onderweg rijden we even bij Hellen langs, het ligt op de route en mooi dat we kunnen carpoolen. We verzamelen bij Bachelors Beach Sabine maakt kennis met onze leuke groep Queens, waar iedereen welkom is en het altijd gezellig is.Bij Sorobon aangekomen kleden we ons om en gaan dan het stuk lopen naar het vlot, dat is best een eindje. Ik merk dat er best wat deining is, dat vind ik wel een beetje jammer maar goed niets aan te doen.

Snorkelen Queens, Sorobon, Sabine was ook mee.  Snorkelen Queens, Sorobon, samen met Sabine.

Het snorkelen is zoals altijd weer prachtig. We genieten er allemaal van, omdat het wat golft is het wel goed uitkijken geblazen omdat het zo ondiep is. Ik hou van bewegend water je kunt er mooie plaatjes van maken.

Snorkelen Queens, Sabine vond het prachtig.  Snorkelen Queens, Sorobon, mooi schelpje.

Snorkelen Queens, Sorobon, ik hou van water...  Snorkelen Queens, Sorobon, het water was wat onstuimig.

Snorkelen Queens, Sorobon, mooi blauw is niet lelijk..  Snorkelen Queens, Sorobon, water van goud....

Snorkelen Queens, Sorobon, wouden van hertshoornkoraal..  Snorkelen Queens, Sorobon, het haar paste mooi bij haar bril..

Snorkelen Queens, Sorobon, mooi Damsel visje..  Snorkelen Queens, Sorobon, een Porcupine fish verstopte zich..

Als we weer op de terugweg zijn dwalen Sabine en ik wat af. De rest van de Queen Angels zijn al een stuk dichter bij de kust. Maar wij hebben mazzel, echt… Sabine zwemt achter mij en ziet dat er een American Southern Stingray vlak bij mij zwemt. Maar ik heb hem niet gezien, pas als hij rakelings langs mij heen zwemt zie ik hem. Grrrrrrrrrrrrrr ik moet mijn camera aanzetten want die stond uit,  en dan is hij al een stuk verder. Maar.. hij besluit om lekker in het zand te gaan liggen.. En wij genieten van zijn aanwezigheid, prachtig.

Snorkelen Queens, Sorobon en Sabine en ik... hebben een Southern Stingray gezien..  Snorkelen Queens, Sorobon, genieten van een Southern Stingray, echt heel dichtbij was hij.

Snorkelen Queens, Sorobon, mét een Southern Stingray.

Na het snorkelen gaan we eerst gezellig aan de koffie en dan schuiven we aan tafel voor een lunch samen. Het was een leuke ochtend, ik heb er weer erg van genoten.. En met mij iedereen volgens mij.

Snorkelen Queens, Sorobon, en na het snorkelen, een drankje en een hapje..  Snorkelen Queens, Sorobon, gezellig met zijn allen aan tafel.

In mijn volgende blog..

Dansles is afzien, Taste of Bonaire en we gaan naar de grotten met Sabine en Juergen, lunchen samen en zeggen hen dan gedag want hun honeymoon zit er op.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade