Week 12 en 13 maandag 26 juni t/m zondag 9 juli 2017 sandflies, werk, kapper en meer..

9 juli 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Deze week van 26 t/m 30e  juni heb ik een aantal keren meegekeken op het werk.

Verder ben ik nog met Kai en Roy op pad geweest om wat dingetjes te regelen.

Met Kai ben ik ook nog wezen snorkelen bij Karpata. Hij heeft daar voor het eerst zelf in levende lijve zeeschildpadjes gezien. Wat vervelend was is dat ik niet heb gezien dat de auto vol met sandflies is gekomen (ramen open laten staan), en ik rijd altijd met de ramen dicht (i.v.m. met mijn haar wat anders alle kanten uitwaait).  De beestjes hebben zich lekker uitgeleefd en ik zat onder de jeukende bultjes. Maar ik had de link toen niet gelegd, dus had Rich het hele huisje met insecten verdelger gespoten. De volgende dag weer nieuwe bultjes en toen pas legde ik de link, daarna is de auto ook even onder handen genomen en voilà, het probleem was opgelost.

Vrijdag 30 juni

Vandaag ben ik voor het eerst op het eiland naar de kapper geweest. Het was hard nodig want het voelde als een bos touw en ik had behoorlijk uitgroei. Het is prima gelukt, haar weer netjes geknipt en de uitgroei is bijgekleurd. Nog wat tips gekregen i.v.m. zee en zwembad. Om je haar hiervoor beter te beschermen is de tip om voordat je zout water ingaat je haar in te smeren met crèmespoeling, staart/vlecht erin en een duikmutsje eroverheen. Na zwemmen in zee/zwembad altijd haren wassen en conditioner erin.

Vegetarische wrap jammie... ,Taste of Bonaire.  Taste of Bonaire.. lekker aardbeitjes. Kraampjes, Taste of Bonaire.  Drankje gedaan bij Havana.

Zaterdag 1 juli

Eerst de gewone huislijke beslommeringen gedaan.

Er was weer taste of Bonaire, daar zijn we natuurlijk weer even wezen kijken. Het was weer gezellig druk. We zijn daar Jack nog tegengekomen en we hebben even met hem gebabbeld, misschien binnenkort een keer samen afspreken.

Polar, = lekker bier.  Klaar om gegeten te worden vegetarische wrap, Taste of Bonaire.

Vorige keer hadden we de Griekse gyros wraps geprobeerd, deze keer zijn we voor een vegetarische wrap gegaan. Lekker hoor, en als “toetje” een aardbeien/room taartje erg lekker.

We zagen hoe bij een dame haar wenkbrauwen op een bijzonder manier werden gemodelleerd. Met een touwtje, ik heb me laten vertellen dat Ruchika Mulani de enige is op Bonaire is die het “epileren” op deze manier doet. Vanzelfsprekend heb ik even gevraagd of het goed was dat ik de foto’s op mijn blog zou zetten, dat was goed.

Eyebrows thread, Taste of Bonaire.  Wenkbrauwen met touwtje bijwerken, Taste of Bonaire.  Concentratie wenkbrauwen bijwerken, Taste of Bonaire.

Zondag 2 juli

Omdat het weer er een beetje twijfelachtig uit zag zijn we niet gelijk gaan duiken. We waren nog nooit bij Donkey Sanctuary geweest om het park te bezoeken. Dat hebben we vandaag gedaan en het moet gezegd, wat schattig al die ezeltjes. We reden stapvoets door het park en ze liepen met grote aantallen met ons mee. Ik had thuis nog tegen Rich gezegd dat ik vond dat we de auto weer eens moesten wassen. Nou ik ben blij dat we het niet voor het ezelpark bezoekje hebben gedaan… De auto is van alle kanten besnuffeld en afgeslebberd. De raampjes hadden we wijselijk dicht gelaten.

Hallo hier zijn wij...  Kusje d'r op...

Ik probeer een hapje...  Schattig ezeltje.

Eenmaal bij de uitkijktoren moesten we de auto uit, ik dacht dat word nog wat.. Maar het viel reuze mee, met enige zachte dwang gingen ze aan de kant. De zak met voerwortels die we hadden gekocht hebben we natuurlijk in de auto gelaten. Die ezeltjes weten echt wel dat mensen/auto’s ook garant staan voor lekkere hapjes.

Een auto is erg interessant vooral als er mensen inzitten... eten...  Als er geen mensen in de auto zitten is deze niet meer zo in de belangstelling.

Het uitzicht vanaf de toren was best mooi, je kon heel ver van je afkijken. Het park is 60 ha groot. Wel erg dor droog en heet. Ze hebben voor de ezels diverse plekken gemaakt waar ze kunnen schuilen voor de zon/regen en overal zijn er drinkautomaten en staan er voeder ruiven.

Mooi ezeltje.  Overkappingen met schaduw voor de ezeltjes. Is er nog iets lekkers voor mij??

Na een tijdje zijn we weer naar beneden gegaan en hebben we ons tussen de ezels doorgewurmt de auto weer in (en dat moet je oppassen met het sluiten van de deur, dat er geen neus tussen zit). Verderop in het park ben ik uitgestapt om de wortels uit te delen, de ezeltjes gedragen zich keurig. Niet happen of opdringerig, de meesten zijn zelfs nog erg schuw en dan word je geduld pas na enige tijd beloont als je op je hurken zit je arm helemaal strekt en ze  heel voorzichtig het stukje wortel uit je hand durven te pakken.

Ze zoeken je wel op...  Ze zijn zeker aaibaar.

Het was leuk om dit mee te maken. Natuurlijk hebben we (om het goede doel te steunen) nog 2 huisjes voor mijn verzameling gekocht. Het deurhangertje met de flamingo hadden we bij de Taste of Bonaire gekocht (ook voor het goede doel, de opbrengsten zijn bestemd voor een studiereis van mbo leerlingen van SGB).

Weer 2 huisjes erbij gekocht de verzameling groeit.. en nog een aardigheidje.

Na het ezeltjes park hebben we onszelf lekker verwent met een ijsje..

Ra ra wie eet welk ijsje..  Smullen geblazen.

’s Middags zijn we wezen duiken bij Jef Davies het was weer mooi,  wel weinig grote vis maar er  is altijd wel iets moois te zien wat je aandacht trekt. Dit keer was het een vuurworm en er waren vele garnalen die zich in kleine holletjes verstopten.

Tankhok bij vulstation.  Tanks ophalen.

Maandag 3 juli

Vandaag heb ik de was weggestreken (zoals elke maandag) dit keer was het een forse stapel, en het huis een beetje gepoetst. Ook heb ik een paar boodschapjes gedaan want we eten meestal thuis.

Dinsdag 4 juli

Mij eerste officiële werkdag, met allemaal dingen die ik nog nooit gedaan heb. Erg intens, ik weet (nog) niet of dit werk bij mij past. Ik kan het nog niet goed inschatten. Wel slaap ik momenteel slecht,  Ik word midden in de nacht wakker en dan lig ik uren wakker.

Woensdag 5 juli

Weer een dag gewerkt, ik heb er nog geen goed gevoel bij.

Donderdag 6 juli

Deze keer een ochtend gewerkt,  en ik weet het nu zeker, je hoort met een goed gevoel naar je werk te gaan. En ik heb dat bij dit werk niet. Daarom ga ik er niet mee verder. Morgen ga ik het uitleggen aan Patrick. ’s Avonds heb ik even gezwommen, voor het eerst in deze week, dat was lekker.

Vrijdag 7 juli

Vandaag heb ik met Patrick besproken dat ik ga stoppen met het werk. Ik kies voor mezelf, hoe lastig ik het ook vind. Patrick hoeft er geen energie meer in te stoppen en ik kan op zoek naar iets wat beter bij mij past. Mijn motto is dat je maar één keer leeft en dat het werk wel leuk moet zijn.  We zijn ’s avonds uit wezen eten bij Patagonia, leuk personeel en het eten was goed.

Patagonia.  voorgerecht prosciutto met meloen.

Filet Mignon Patagonia.  Wahoo catch of the day Patagonia.

Zaterdag 8 juli

Na de was (en dit keer weer veel omdat ik deze week ook lange broeken etc. heb aangehad) , boodschappen en de koffie weer naar Jan voor een “motor” (scooter lesje). Ik dacht altijd, lekker op de scooter rijden, dat is niet warm en het waait lekker. Fout….  gedacht. Het is niet lekker fris, het is knetter heet en je zweet als een otter. Na weer wat handige tips en beiden een uurtje rond hobbelen zat het er weer op. Gelukkig begint de datum van het examen al iets dichterbij te komen. Ik zal blij zijn als het er op zit. Na de lunch richting zwembad. Lekker even rondgedobberd, daarna naar huis en in de schaduw naast het huis was het prima vertoeven met een boekje en een drankje. Ik heb Betsy nog even gesproken via de bel/app, gezellig was dat. Ze is op vakantie naar Zwitserland geweest en ze had het naar haar zin gehad en genoten van de prachtige omgeving.

Zondag 9 juli

Vannacht voor het eerst sinds een dikke week lekker geslapen en op een acceptabel tijdstip ( 06.15) uitgerust wakker geworden. Soms kun je blij worden van kleine dingen..  Toen het blog maar weer eens even bijgewerkt. Strakjes gaan we lekker ontbijten en dan later .. misschien een duikje maken?

Wat gaan we volgende week weer meemaken/beleven.....

1. Lydia & Jan:
    9 juli 2017
    Ik lees het al jullie vervelen je niet daar. Wij genieten mee met jou reisverhaal leuk hoor.
    Ben blij dat het zo goed gaat.
    Groetjes van ons Jssn en Lydia
  2. Helga:
    9 juli 2017
    Groot gelijk ..geen stress meer en dat voelt zo herderlijk daar kan ik over meepraten. Er is genoeg leuks te beleven en dat moeten jullie zeker doen
  3. Arie:
    9 juli 2017
    Leuk om weer jullie belevenissen te volgen. Gelijk heb je Silvia, je moet wel met plezier naar je werk gaan. Hopelijk komt er wat leukers op je pad.
    Hartelijke groetjes
  4. Ania:
    10 juli 2017
    Goed gedaan Sil! Voor jezelf kiezen is het moeilijkste wat er is! Ben zeer trots op jou :-)! Misschien is vrijwilligerswerk wel een beste (tussen)oplossing? Maar tot die tijd geniet van zon, zee en alle leuke dingen :-D! Groetjes voor jou en de "boy's"
  5. Silvia Weenink:
    10 juli 2017
    Hallo lieve mensen, dank voor jullie reacties. Carpe Diem :-).
  6. JAN ZOETEBIER:
    14 juli 2017