Week 18 – 21 aug t/m 29 aug 2e auto, Queen Angels en drankjes bij zonsondergang en meer

30 augustus 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Maandag 21 augustus

Vandaag een rustig dagje, wat thuis geklungeld. Lekker naar het zwembad geweest.

Dinsdag 22 augustus

Vandaag zijn we bij een auto wezen kijken, weer een pickup met een dubbele cabine. Hij rijdt fijn en heeft nog maar weinig km gelopen, we hebben hem gekocht. Voor nu hebben we voldoende vervoersmiddelen. We krijgen hem volgende week woensdag de 30e.

Auto, onze nieuwe aanwinst.

Woensdag 23 augustus

Weer een rustige dag. Ik had gereageerd op een berichtje op facebook en ik kan misschien wat foto’s verkopen als ze de foto’s goed genoeg vinden. (deze foto’s zullen worden gebruikt voor een facebook reclame campagne).  Het wordt niet super goed betaald, maar wie het kleine niet eert..

Donderdag 24 augustus

Mijn eerste keer mee met de dames van de Queen Angels (de snorkelclub). Het begon voor mij verkeerd, ik was bijna te laat. In Nederland houd je rekening met files etc. Dat is op Bonaire niet echt aan de orde. Maar waar je wel rekening mee dient te houden dat zijn de weg werkzaamheden die er om de haverklap zijn, waarbij dan de wegen helemaal worden afgesloten . Je moet dan zelf een alternatieve route bedenken, en ik had vandaag 2! wegen met werkzaamheden.  Uiteindelijk viel het mee, een paar minuutjes te laat en ik was niet de enige die daardoor iets verlaat was.

Wegwerkzaamheden.

Toeristenbus.   Vrolijk gekleurde huisjes.

De Queen Angels bestaan uit een gemêleerd gezelschap van dames die iedere week snorkelen. Er wordt bij een verzamelpunt afgesproken en vandaar vertrekken ze richting een snorkelstek. Vandaag stond Pink Beach op het programma. Prima, ik had er nog nooit gesnorkeld of gedoken dus leuk. Iedereen had een eigen strandstoeltje mee en wat te drinken etc. Ik mocht een stoeltje lenen want ik had er geen bij me. Het was gezellig. Ik had de camera meegenomen om te kijken of ik tijdens het snorkelen nog wat leuke plaatjes zou kunnen schieten. Op zee dobberden 8 pelikanen, mooi hoor.

Pink Beach, dobberende pelikanen.

En we waren net het water in of we werden omringd door een enorme school met visjes, echt prachtig. Ze proberen allemaal zo dicht mogelijk bij elkaar te zwemmen zodat ze minder snel als prooi worden opgegeten. Het viel niet mee om snorkelend foto's te maken...

Pink Beach snorkelen school met visjes...

Pink Beach, snorkelen.   Pink Beach, spoted eal.

Toen we weer terug zwommen waren er nog een paar pelikanen waar ik best heel dicht bij kon komen en een paar mooie opnames van heb kunnen maken.

Snorkelen Pink Beach, pelikanen...   Pink Beach snorkelen, zwemmende pelikaan.

Na het snorkelen gezellig nog even wat gekletst en gedronken, er was een lid jarig geweest en ze had heerlijke bonbons bij zich.. lekker hoor.

Volgende week donderdag staat er een “Potluck” op het programma. Alix is dan voor het laatst omdat zij naar Nederland vertrekt. Een “Potluck” wil zeggen dat iedereen iets van eten meeneemt en dan kun je van alle verschillende dingen proeven. Cobie noteerde even wat iedereen mee gaat brengen, dit om te voorkomen dat er veel van hetzelfde wordt gemaakt. Volgens mij worden erg lekkere dingen meegenomen, Ik ben voor vers fruitsalade gegaan. We gaan volgende week naar Klein Bonaire met de watertaxi (ook nog nooit gedaan) en een “drijf snorkeltripje” maken. En daarna op het strand dan gezellig wat met elkaar eten en drinken. We gaan het meemaken.

Vrijdag 25 augustus

Weer een rustig dagje thuis. Maar het weekend komt er al weer aan….

We gaan wel vaker ‘s avonds tijdens happy hour naar Karel’s omdat het daar best gezellig zitten is met het uitzicht op zee en met een drankje erbij. Er komen veel mensen met kleine bootjes (afkomstig van de jachten) die daar aanmeren dus er is best veel reuring. Leuk om naar te kijken. Mensen kijken is best leuk. En de zonsondergang is ook prachtig aan zee.

Karel's, het is een komen en gaan bij Karel's met de kleine bootjes.   Karel's, drankje erbij.

Karel's mooi uitzicht bij Karel's.   Karel's,zonsondergang.

Karel's op de boulevard is het een  feest voor je ogen.   Karel's, avondrood.

Zaterdag 26 augustus

We hebben vannacht beiden erg belabberd geslapen, we zijn ’s nachts wakker geworden van wat rumoer buiten (mensen die terug kwamen van een feestje en het nog heel gezellig hadden). We zijn denk ik net in onze vaste slaap gestoord, we hebben erg lang wakker gelegen. En ’s morgens waren we nog erg moe. Verder was het vandaag geen mooi weer, regenachtig, veel buien. De was hebben we gedaan maar het duurde dit keer wel een stuk langer voordat hij droog was. Na de boodschapjes en een bezoekje van Kai en Roy zijn we richting tanklokaal gegaan om de flessen op te halen. We zijn weer naar “de onbekende” duikstek geweest. Waar het dit keer volgens mij Barracuda dag was. Veel vooral jonge barracuda’s.

Onbekende duikplek, veel barracuda's.   Onbekende duikplek, spotted smooth trunkfish.

Onderwater heb ik een heel klein skeletje van een zee-egeltje gevonden... helemaal intact. Het was een mooie duik

Onbekende duikplek, en dan vind je onder water een skeletje van een zee-egeltje helemaal intact

Zondag 27 augustus

Vandaag zijn we weer eens een keer naar Cliff gegaan. Relaxed duikje hier waren veel vuurwormen en slaslakken, best mooie plaatjes van kunnen schieten.

Cliff, een groen/blauwige slaslak.  Cliff, blue striped grunt.

Clif, mooi hoor een slaslak.  Cliff, veel slaslakken.

Cliff, veel vuurwormen.  Cliff, prachtige Honeycomb Cowfish.

Cliff een krab.  Cliff, een mooie tiger grouper.

Cliff vuurworm, niet aaien wel mooi.  Cliff, een grote Honeycomb cowfish.

En zo is er weer een week en het weekend al weer voorbij..

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mirjam B:
    30 augustus 2017
    Heerlijk om zo alles te lezen. Zo zijn we steeds nog even op Bonaire. Leuk dat je bij een clubje bent. Dat is vast erg gezellig. Groetjes uit Dedemsvaart
  2. Arie:
    1 september 2017
    Erg leuk om je verhalen te lezen en de prachtige foto's te zien. Gezellig zo'n damesclubje.
    Fijn dat het goed gaat met jullie
    Hartelijke groeten Arie en Renée
  3. Silvia Weenink:
    Hallo allemaal,
    wat leuk dat jullie ons nog steeds volgen.Hartelijk dank voor de spontane reacties op het reisblog.
  4. JAN ZOETEBIER:
    1 september 2017
    Bedankt voor de leuke verhalen en de prachtige foto's.
    Hoe gaat het werken Richard? Groetjes uit Heteren.