Zondag 6 oktober t/m 12 oktober, een heel leuk weekje en de tijd vliegt voorbij..

25 november 2019 - Deventer, Nederland

Zondag 6 oktober

Na een heerlijke nachtrust worden we wakker. Rick is al op, en is naar de winkel geweest, hij heeft heerlijke dingen gekocht. We gaan uitgebreid ontbijten met warme broodjes, wat is het gezellig zo met zijn allen. Na het ontbijt komt El, dat is ook een warm weerzien. Als de ontbijtboel is opgeruimd gaan wij met de auto (die we van Kai mogen lenen) naar Zutphen. We gaan nog wat meer familie verrassen met een bezoekje. Cor en Marjon zijn de eerste waar we naar toe gaan. Als we achter bij hun door de poort de tuin binnenkomen zit Cor met de rug naar ons toe. Marjon heeft ons gelijk gezien en zegt tegen Cor, “Richard en Silvia komen de tuin in”. Cor wilde het eerst niet geloven, maar als hij zich omdraait ziet het dat we er echt zijn. Gezellig, we zijn mooi op tijd voor de thee, we hebben heel wat bij te praten.

We hebben ze allemaal verrast!  Cor en Marjon.

We spreken af dat we later die week nog een keertje aankomen. Richard gaat de wanden van de wc even korrel pleisteren voor hen. We gaan naar Petra en Henk, ook voor hen zal het een verrassing zijn. Ook bij Petra en Henk slaat ons bezoek in als een bom, Henk is dan nog niet thuis hij komt ietsjes later binnen. Het is een warm weerzien, we praten bij want er is veel gebeurd de laatste tijd. Anita is toevallig ook op bezoek bij Petra en Henk, het is een tijd geleden dat we haar gezien hebben.

Onverwacht op de stoep staan, leuk!

Het is inmiddels al wat later in de middag geworden en we gaan nog even bij Frans en Anita aan. Mijn broer is niet thuis hij is een paar dagen met een vriend in Spanje, we drinken gezellig een kopje thee bij Anita en kletsen even bij. Misschien dat we morgen nog een keer langs komen als mijn broer wel thuis is.  Voordat we ons “live skype gesprek” zullen hebben met Door en Ben gaan Rich en ik een frietje eten. Het is lang geleden dat we bij een frietzaak wat gegeten hebben want die op Bonaire is nog steeds aan het verbouwen (al meer dan een jaar). Wel hebben we op Bonaire een airfryer gekocht en hierin bakken we wel een frietjes maar het smaakt toch anders dan bij een frietzaak. Als de buikjes zijn gevuld gaat het richting Door en Ben. We zijn aan de vroege kant, het is al donker. Richard parkeert de auto vlakbij het huis en we proberen het internet. Ha, het werkt, we versturen een apje naar Ben en vragen of ze al thuis zijn. Als daar een bevestigend antwoord op komt.. Vragen we of hij de deur open wil doen omdat we er zijn. Ben doet stomverbaasd de voordeur open. Helemaal goed deze surprise, Door die op de bank lekker onder een dekentje zit kan haar ogen niet geloven. “Hebben jullie het gewoon weeeeeeeeeer gedaan” zei ze! Haha, ja dus, ook bij Door hen Ben is het gezellig. We kunnen bij hen blijven slapen dat is fijn. Morgen willen we bij de ouders van Rich op bezoek. Die nacht slaap ik trouwens belabberd, ik denk last van Jetlag. Ik heb barstende koppijn, ik weet niet waar de paracetamol ligt. Ben is al heel vroeg uit de veren, hij heeft ochtenddienst ik kom hem beneden in de woonkamer tegen. Ben weet waar de paracetamol ligt. Ben had niet bijzonder goed geslapen zo vertelde hij. Er was iemand die ‘s nachts bomen om had gezaagd, wij hadden dat ook gehoord trouwens.

Maandag 7 oktober

Na een heerlijk ontbijt gaan we richting centrum van Zutphen, we gaan op bezoek bij de vader van Rich. Hij is nog niet op uit bed, de hulp helpt hem daarbij. Hij is zichtbaar geëmotioneerd als hij ons ziet, hij had het ook niet verwacht. Hij is blij om ons te zien, we drinken samen koffie, en de orchidee die we mee hadden genomen past mooi bij de rest. Het lijkt wel een bloemisterij bij Pa thuis, heel veel bloeiende planten en ze zien er goed uit. We praten bij en na de koffie gaan we verder, we gaan nog even bij de moeder van Richard langs, zij woont in een verpleeghuis. Als we ons bij de receptie meldden zie ik een voor mij ietwat bekend gezicht ik kan het alleen op dat moment nog niet plaatsen het kwartje valt iets later. Als we bij ma aan komen is het wel zoals we hadden verwacht, echt herkennen doet ze ons niet meer, maar ze lacht veel en is vrolijk geluimd. Na het bezoek van Ma gaan we nog een keer bij Frans en Antia aan, dit keer is mijn broer wel thuis. Gezellig om hen even gezien te hebben. Dan gaan we richting Deventer de katten Boris en Guus wachten op ons.. Wij hebben ze in onze vakantieweek regelmatig van voer voorzien, wat zowel de katten als Ilse en Rick op prijs stelden. Maar voordat we naar huis gaan om de katten voeren, doen we eerst even boodschapjes, wij zullen vanavond koken. En wat schaft de pot vanavond, heerlijk, rauwe andijvie stamppot.

En wat eten we vandaag.... juist, rauwe andijvie stamppot. Ik heb met de poezen zitten knuffelen deze week.

Dat is lang geleden en het smaakt het lekkerste als je de andijvie zelf in hele fijne reepjes snijdt. Die avond is het heerlijk rustig tijd om gewoon even niks te doen en op de bank te hangen en knuffelen met de katten.

Dinsdag 8 oktober

Die nacht slapen we als marmotjes alhoewel we wel vroeg wakker zijn. Rick en ilse zijn niet meer thuis als wij opstaan, zij moeten gewoon werken. Wij gaan naar Zutphen, Richard gaat de wc muren bij Cor en Marjon met korrelpleister doen. Eerst even bij een bouwmarkt langs om een papieren overal te halen en een speciale plastic spatel. Dan door naar Cor en Marjon. Ik rijd vandaar door naar Zone College in Lochem (wat vroeger AOC was) en waar ik gewerkt heb, om mijn oud collega’s even gedag te zeggen.

Even als vanouds koffie drinken met de oud collega's.

Het is zo leuk om ze weer te zien, de koffie is lekker en we kletsen gezellig bij. Dan ga ik richting Zutphen, het rijden hier over de weg is zo anders als op Bonaire, heerlijke gladde wegen zonder bulten en gaten. Als ik weer terug bij Cor en Marjon ben is Rich net klaar met het werk. De muur ziet er netjes uit, na de lunch gaan we nog even bij Door en Ben langs.

Om 20.00 skypen op zondag ... ja leuk 😂.

Als we daar zijn krijgen we wat apjes van Cor en Marjon, de korrelpleister van één van de muren laat los. Dat moet opnieuw gedaan worden, Richard haalt het korrelpleister van die muur en voordat we later die dag terug gaan naar Deventer rijden en hij behandeld de muur met voorstrijkmiddel.

Woensdag 9 oktober

We vertrekken wederom naar Zutphen, want Richard gaat de muur die gisteren niet goed is gelukt opnieuw met korrelpleister doen, het blijft nu wel goed zitten. Als wij bij Cor en Marjon zijn komt Door ook nog even langs, leuk. Ze vraagt ons of we nog iets leuks gaan doen die dag.. jazeker zeggen we,  we willen nog naar het bos om te wandelen. Het lijkt Door niet echt iets leuk en ze vraagt zich af wat we in de blubber gaan doen. Als we klaar zijn zeggen we Door, Cor en Marjon gedag en we gaan ook nog even bij Henk en Petra langs om gedag te zeggen. Dan gaan we richting Gorssel, we willen gaan wandelen bij de Zessprong in de buurt.

Het is tijd om tot ziens te zeggen.

Ik hou ervan. blaadjesssssssss. De bladeren beginnen te verkleuren, mooi al die schakeringen.

Ook hier groeien schimmels. Heerlijk en die geur, ik wou dat ik die in een potje kon doen om te bewaren voor later. Hele grote elfenbanken.

Mos, hout en paddenstoeltjes. Ook op een berk... groene schimmels mooi dat contrast. Groen, geel bruin mooi hoor. Hortensia, prachtig! Mooie stillevens. Even poseren voor wat kachelhout.

Het is heerlijk, het weer is lekker, de kleuren zijn prachtig en het bos… het bos ruikt zo heerlijk, ik wilde dat ik de geur in een potje kon doen zodat ik er later er nog een keer uit kan halen. Het is volop herfst in het bos,  we zien zoveel verschillende soorten paddenstoelen, zelfs een heksenkring zien we. Ik geniet hier zo van. Na de wandeling willen we nog een hapje gaan eten, helaas bij De Zessprong is het niet mogelijk, ze hebben een probleem met de elektra.

Herfstwandeling bij de 6 sprong.. en wat zie je dan paddenstoelen heel veel verschillende. Een zwam die op ontploffen staat. Een ontplofte zwam, net een bloem.

Van alles wat, ook elfenbankjes met beukenootjes. Op een rode paddenstoel, rood met .......... En wat een mooie kleuren.

We besluiten in Gorssel te gaan lunchen en we belandden uiteindelijk bij Zo en Nu een ijs thee en lunchsalon waar mensen met een beperking werken. Ik neem een kom met soep want ik weet dat we die avond met Rick, Ilse, Kai en El gaan uit eten in Deventer. In de namiddag zijn we weer terug in Deventer. En het uiteten is heel gezellig, we gaan bij een tapas restaurant eten, de kaart is echt heel uitgebreid en alles smaakte ons lekker. Gezellig om het met ons gezinnetje te doen, jammer dat Ilse en Edwin er niet bij zijn dan waren we weer even compleet geweest.

Ik vond het een mooie muurschildering. Gezellig met zijn allen. Gegrilde biefstuk en meloen met ham.

Allemaal verschillende tappa's. Zij waren er ook bij. Mini  biefstukje ook lekker.

Mmmm jammie.  WhatsApp Image 2019-10-09 at 20.38.16 (1) Maximaal 2 tappa's per persoon per ronde.

Met zijn allen uit eten in Deventer, tappa's leuk en lekker. Of met verse aardbeien, smullen. Mjammie met chocolade.

De keuze was reuze, voor iedereen was er wel wat lekkers te vinden.

Donderdag 10 oktober

Kai komt vandaag zijn auto weer ophalen, hij heeft hem zelf nodig. We laten de sleutels voor hem achter in huis. Wij mogen de auto van Ilse en Rick gebruiken, wat heel fijn is. We besluiten om het vandaag rustig aan te doen en thuis wat te relaxen. Richard gaat even naar de kapper. Verder wandelen wat door de stad en in het park. Richard is toe aan een nieuwe baardtrimmer dus gaan we op zoek. De winkel waar we naar binnen stappen is mega groot. En de keuze word ons haast onmogelijk gemaakt er zijn zoveel verschillende modellen om uit te kiezen. Dat zijn we niet gewend op Bonaire heb je niet zoveel keuze, je zou er haast keuzestress door krijgen. Uiteindelijk kiest Richard er toch een uit, zo hier kan hij weer een tijdje mee voort. Richard maakt die avond Bami, één van de lievelingskostjes van Rick, lekker!

Pap is aan het koken. Pap heeft lekker gekookt!

Vrijdag 11 oktober

We lopen over de markt in Deventer, gezellig al die kraampjes op Bonaire is geen markt. We hebben in de middag afgesproken in de stad we gaan we lunchen met Rick, bij een Engels theehuis. We lopen gezamenlijk terug naar huis het park is ook al mooi in herfstkleuren getooid.

Een kastanje boom die al aardig van kleur begint te veranderen. De bladeren beginnen langzaam aan te verkleuren. Rick stapt op.

Zaterdag 12 oktober

Wat is deze week voorbij gevlogen. We moeten vroeg op, onze telefoons hebben we op wekkerstand gezet. We gaan weer met de trein naar Schiphol, Ilse en Rick zijn even opgestaan om ons gedag te zeggen. Het zit er al weer op we gaan terug naar Bonaire vandaag. Op Schiphol verloopt alles prima en we vertrekken op tijd. Wel wachten we op een vreemde plek bij Gate 14, deze lag bijna bij de kortparkeerplek van Schiphol, we werden met een bus naar het vliegtuig gereden.

We zaten op een rare plek bij G14, we moesten met de bus naar het vliegtuig...We gaan weer onderweg naar Bonaire.Zo even wachten totdat iedereen zit en dan gaan we weer naar Bonaire.

De vlucht gaat voorspoedig, sneller dan op de heenreis, geen tussenstop dit keer. Het is ook fijn om weer thuis op Bonaire te zijn, het is er lekker warm. We draaien wat wasjes doen wat boodschapjes en rusten uit van de reis.

In mijn volgende blog, het "normale leven gaat zijn gangetje weer", werken, snorkelen duiken en muziek!

1. Lydia:
    26 november 2019
    Nou ik zie het al dat was allemaal weer gezellig weerzien in Holland.
  2. Silvia Weenink:
    26 november 2019
    Ja dat was het zeker, het was alleen kort een weekje is zo voorbij.
  3. Ania:
    27 november 2019
    Sil, "bakkie" om 10.30 en praatje ....... net als vroeger! Wat heb ik dat gemist!!!! Was supergezellig! Groetjes, Ania